Helg i Sydney!

Första helgen i Sydney är snart över. Jag sitter för tillfället på min säng med musik i öronen och en kopp kaffe bredvid mig. Vädret suger här med regn och kyla. Helgen har dock spenderats mestadels inne i storstaden som ligger knappt en timme från vår bostad. Fredagens äventyr har ni redan fått berättat men lördag var toppen, den med! Vi sov tills vi var utvilade, åt ordentligt med frukost och tog oss sedan in till den stora shoppinggatan. Vi tänkte att fyra timmar skulle räcka gott och väl för att titta igenom butikerna, oj så fel vi hade! Efter en eftermiddag har vi hunnit igenom knappt hälften av affärerna i just den stadsdelen. "Tyvärr" har vi därför en ursäkt att åka på fler shoppingrundor snart igen!
 
Vi var dock tvugna att åka ifrån stan iallafall. Så efter en underbar hamburgare med sötpotatispommes försökte vi hitta rätt buss till Randwick för att träffa en gammal vän och fira hennes födelsedag. Det har nämligen råkat bli så att jag har några vänner kvar sedan jag gjorde min bartender utbildning i Sydney senast, och Laura är en av dem. Även om hon bor i Köpenhamn mest hela tiden har det enbart blivit av att träffas en enda gång sedan bartenderskolan. Nu när vi båda återvänt till Sydney är dock ordningen återställd! Vi var ett litet gäng i hennes kollektiv som drack vin, pratade och hade trevligt innan vi gick till en jätte härlig klubb. Med knasiga drinkmuggar gav vi oss ut på dansgolvet och dansade loss två timmar i sträck, non stop. Kommentaren från en munter kille som alltid höll sig i närheten får sammanfatta kvällen; "Wow, I´ve never seen anyone dance like this, so intense and so much for so long!" 
 

Kommentera här: