Efter en tid finner man sig tillrätta ändå

Efter snart 1,5 vecka har vardagen äntligen börjat sätta sig lite. Jag är fortfarande dödstrött efter varje jobbpass, men vad kan man förvänta sig med ett helt nytt språk på en helt ny arbetsplats? Jag har upplevt en hel del hemlängtan de senaste dagarna, men även denna har börjat lägga sig till ro en aning, speciellt efter att jag har fått prata och videosamtala en hel del med pojkvännis hemma ♥
 
Det finns en hel del saker som jag uppmärksammat under den lilla tid jag har varit här, runt i organisationen och sättet man hanterar saker. Det mesta är dock bra, men jag ser ändå fram emot det möte jag ska ha med min handledare under morgondagen för att få ventilera och diskutera vissa av sakerna. 
 
Fingret är fortfarande svullet idag, just nu även med en viss blåaktig ton. Kan dock röra det, men med smärta. Man inser nog inte hur mycket man behöver en sån liten sak som ett finger innan man faktiskt skadar det, haha. Så lärdomen från idag är att uppskatta allt ni har, alltid och.... carpe diem! 
 
Chiao
 
 

Kommentera här: