Botanical garden

Härmed kan jag säga att efter kontakt med kundservice omgång nummer två är jag säker på att optus (australiensk operatör) har en outsouread kundservice någonstans i asien där man bara nätt och jämnt lärt sig engelska och inte är speciellt bra på att lyssna på vad kunden faktiskt frågar om. Vårat internet på 26gb lyckades nämligen ta slut på 10 dagar. Det kostar nästan 1000kr för varje påfyllnad. Yay. Efter 2h har vi nu fått ordning på skiten samt, efter hot om att vilja prata med chefen, fått tillbaka 11gb. Success. 
 
Det har hänt mycket positivt under tiden jag varit bortkopplad också dock. Jag och Melissa spenderade en perfekt dag i den botaniska trädgården mitt inne i Sydney. 21 grader och strålande vårsol. Det är något speciellt med solen just på våren tror jag, man känner att den kämpar lite extra för att ge den där mysiga värmen. Efter detta gick vi på lördagsbio. Bridget Jones baby. Jag skrattar sällan rakt ut när jag kollar film, speciellt inte på bio, men här både skratta och skämdes jag där i min stora biofåtölj. Rolig detalj är att de säljer vin och öl på bion här. Knasiga australienare! 
 
 
 
Söndagen spenderades med shopping, shopping, shopping. Guuuud vad fina kläder de har här! Brukar få kämpa en del för att hitta kläder jag gillar i Sverige. Här hittar jag minst ett plagg i varenda affär jag går in i. Farligt det här, speciellt med tanke på att jag iprincip redan tog med mig maxvikten jag får ha i mitt bagage... 
 
Idag har spenderats mestadels med kundservice om jag ska vara ärlig. Både jag och Melissa var så arga att vi skakade tillslut. Jag har kommit fram till att det jag hatar allra mest när jag argumenterar är att argumenterar med någon som inte lyssnar på vad man säger, för att sedan ge en ett rikitgt passivt-aggressivt svar tillbaka. Gaah. 
 
Imorgon ska vi hitta på massa spännande saker hihi, så det blir att lägga sig tidigt och sova!
Hörs!

Kommentera här: