Funderingar.

Från andra sidan jorden får man lite perspektiv på hemmatillvaron. Jag har märkt att jag analyserar, funderar, vrider och vänder på varenda tanke som når mig här borta. Stora filosofiska livssfrågor till huruvida jag ens kommer sakna den svenska hösten. Mina relationer, mina känslor, hur jag fungerar och varför. 
 
Det är mycket tid till sånt här. I Engadine finns det tillräckligt lite att göra för att bli tvingad till att lyssna på musik och börja rita. Tillräckligt tid för att skriva och för att läsa. Tillräckligt mycket tid för att tänka, helt enkelt. Möjligtvis är det väldigt bra för mig, eller vem som helst egentligen, att ha denna tid på sig att fundera. Men kanske kommer det även hinna driva mig till vansinne innan de resterande tre månaderna här borta har flugit förbi. Den som lever får se, men så vill jag ändå skicka en liten officiell tack-hälsning till ni fina männsikor som hör av er och får mig att känna att vi trots allt vistas i samma universum, under samma himmel. För ibland kan det nästan kännas lite overkligt alltihopa, som i en liten bubbla i ett eget universum som bara är tillfälligt. 
 
 

Kommentarer:

1 Simon:

Bästa Alex !!!!!

Kommentera här: