Update

Det bästa med Sydney är att det alltid är något på gång. Alla stadsdelar har egna evengemang, marknader och spektakel och bara man letar tillräckligt bra kommer man alltid hitta något kul att göra. I helgen var detta spektakel New Town festival, som var en klassisk festival med massor av musik, mat och små marknadsstånd med diverse saker i. Jag köpte med mig en ansiktsmask gjord på bara naturliga organiska ingredienser, Melissa en sockerbaserad bodyscrub. Gissa vilka som ska ha hemmaspa i veckan? (Vi) 
 
Musiken var väldigt blandad. Allt från folkliga stämmor till djs. Det allra coolaste bandet vi såg heter Kallidad. De finns på spotify och jag råder alla jag kan till att slå ett öra. Två gitarrer och en trummis blandar samman mexikansk musik med hårdrock och dans. Bang, och på en gån var publiken i full gång med dans och ståhej i 30 grader och solsken. Jag vet inte hur dagen skulle kunnat bli minsta lilla bättre än så. 
 
Igår åkte jag in en runda till stan och vandrade runt i Surry hills, en stadsdel helt uppbyggd kring barer och resturanger. Det resulterade i väldigt fint sällskap, all you can eat pasta, lite vin, min allra första espresso martini (delicious) och en liten ölprovning. 
 
Så trots en del hemlängtan har nu halva tiden gått och jag har börjat finna mig till ro på allvar. Mina vänner märker det på sättet jag skriver, och jag märker det på mitt humör. Sydney håller verkligen på att bli mitt andra hem och jag kan knappt förstå hur jag inte avgudade denna stad första gången jag var här. 
 
Tror du på kärlek vid första ögonkastet, eller ska jag gå förbi igen? 
 
 

Kommentera här: