Hundfredag

Förra inlägget klagade jag på att jag inte har något att skriva om, nu händer så mycket att jag knappt hinner med någoting alls emellan. 
Idag var jag på min första uppstyrda hundpromenad. Det var säkerligen över 50 hundar. Och så var det lilla jag, tillsammans med farfar. Han med sin kolugna gamla schäfer och jag med mitt svarta monster. Något pinsamt när man står med den enda hunden i en så stor grupp som vägrar sluta skälla... Hehe. Men allt eftersom promenaden gick blev hon tystare och mer sammarbetsvillig. I den stora inhägnaden lyssnade hon varenda gång jag kallade trots attt hon var helt lös och det var massor av andra hundar runt henne. Det är nästan lite löjligt hur stolt man kan bli... 
 
Jag har inte direkt något värstingrecept att bjuda på idag, bara ett litet tips om ett supergott (och hälsosamt) tillbehör till qournfiléer. Då river man bara morötter och vitkål, blandar med vitvinsvinäger, olivolja, salt och peppar och låter det stå och suga åt sig litegrann. Jag som älskar pizzasallad kan inte tänka mig något bättre.
 
Det var allt för denna fredag, hoppas ni får en superduper helg! 
 
 
 

Kommentera här: