Knäppt päppt

Det är fint med människor som skriver och bryr sig efter att man skrivit av sig om hemlängtan på bloggen. Så tänkte bara börja med att säga tack och att jag uppskattar peppen. 
 
Efter denna helgen är jag lite mer peppad igen. Fredagen bjöd på strandhäng fram till kvällen som blev en mysig filmkväll. Lördagen var en riktig skämma-bort-sig dag med hårklipp av topparna, en massage och lite shopping. För att runda av kvällen så perfekt som möjligt var vi bjudna på en kollegas 30års fest där han hyrt in sig på en bar mitt inne i Kings cross och bjöd på en del dricka. En del andra kollegor kom också och det var jätte trevligt att hänga med folk man umgås med varje dag men på ett mer casual sätt. Efter en efterfest såg vi slutligen solen gå upp och bestämde oss för att gå och lägga oss när klockan började närma sig sju på morgonen. 
 
En liten sidenote som ändå är lite kul var att massagen jag och Melissa gick på var två helt olika, haha. Jag kan inte riktigt släppa det och kommer nu, något obekväm fråga er kära vänner om det är normalt att en massör stretchar och knakar en också? Jag och Melissa beställde precis samma sak, 35 minuter nacke, rygg och axelmassage. Men. Melissa fick en sån där vanlig ni vet, där man ligger utan tröja med olja på hela ryggen och människan bredvid står och knådar och trycker så det gör lagom ont sådär. Jag däremot... Först och främst fick jag inte någon olja på ryggen för jag blev ombedd att behålla mitt linne på och istället använde massören någon slags duk som han la ovanpå mig så han aldrig faktiskt rörde min hud. Sedan gjorde han allt som vanligt, lite punktmasage och så vidare. Eller åtminstone tror jag att detta är som vanligt, jag har nämligen aldrig varit på en massage i salong förut. Men efter det skulle han stretcha mig av någon konstig anledning. Jag inbillar mig att det är för att få musklerna att slappna av och dra ut sig igen efter att massagen knådat i dem, men det går ju inte att neka till att det kändes väldigt märkligt att lägga foten på en okänd människas kind för att sedan placera benet så han kan trycka med sin axel mot mig och böja så det stretchar. Någonstans när han står bakom mig och ska knäcka min nacke tänker jag "den här mannen kan lika gärna bryta nacken av mig nu och sen är allt slut". Men jag litade på att han visste vad han gjorde, och trots allt det konstiga kändes han liksom ändå professionell. Det var först när jag kom ut och berättade för Melissa jag insåg att det kanske inte ska vara på det här viset... Hehe. Men om någon kan något om det här skulle jag tacksamt motta några lugnande ord om att det var heeelt normalt. 
 
Tack på förhand så hörs vi 
 

Kommentera här: