First day of summer

Första december innebär första dagen av sommaren i Australien. Alla är super exalterade och jag firade med att nääästan bränna sönder mina axlar trots två lager av spf 50+ solkräm. Underskatta aldrig den australienska solen, mina vänner. 
 
Jag har denna veckan varit på in allra först och också sista camp med jobbet. Varje termin anordnar skolan en camp där eleverna åker iväg med teamet. Sleep-over och aktiviteter hela dagarna. Hur kul som helst, men också galet vad dagarna kan kännas långa när man jobbar 24h varje dag i 3,5 dagar, haha. Campen gick bättre än förväntat utan några större draman bland killarna. Killarna tältade tillsammans med oss på en camping precis i närheten av både en flod där man kunde fiska och stranden där man kunde surfa. Super kul upplevelse. Det  jag fann absolut roligast personligen var när vi  var på en treetop challange. Detta innebär att man i princip har snickrat ihop en hinderbana längst med trädstammar och bergsväggar som man sen ska ta sig igenom. Den högsta punkten var 35 meter upp i luften. Lägg på trädstammar som hänger löst i rep som man ska balansera över, ziplines och annat knasigt så kan ni förstå att adrenalin nivån var ganska hög. Tackarr vetja att vi hade sele på oss som skulle fångat oss i ett snesteg hela vägen. 
 
Nog pratat om mig. En fin vecka ger fina bilder. Tyvärr blev några av de bästa såklart med killarna i dem, och av sekretess anledningar kommer ni aldrig få se dem. Men jag har med mig så många fina minnen från denna campen, här får ni ett pyttelitet smakprov. 
 
 
 

Kommentera här: