Berlin, Berlin

Justde ja, jag är ju hemkommen från Berlin med. Om jag ska vara ärlig så är det så mycket som händer i mitt liv för tillfället så jag knappt hinner med i svängarna själv. Jag ser verkligen fram emot den kommande veckan där jag verkligen inte har någonting whatsoever inplanerat utom massa midsommarmys med mina kära vänner. 
 
Men så åter till Berlin. En stad som jag redan berättat inte direkt imponerade vid första anblick. Stökigt, klottrigt, galet. Allt eftersom tiden gick fann jag mig ändå mer till ro. Det må hända att vårat gäng fortfarande gick vilse när vi skulle från ett ställe till ett annat, men när resn började närma sig sitt slut hade dessa äventur minskat till ungefär var tredje gång istället för varenda. Framsteg. 
 
Jag känner att jag skulle tagit en väns råd om att läsa på ordentligt om staden innan jag åkte dit lite mer på allvar. Att komma till Berlin och tro att man kan lära sig om Tysklands historia medan man är där är en värdelös och naiv tanke, speciellt när man har ungefär tre dagar på sig. Istället såg vi det allra mest sevärda, och trots att vi passerade platser som rimligen kunde vara viktiga (med tanke på utseendet) hade vi ingen chans att stanna och se närmare på det där. Meeen trots allt hade jag en riktigt minnesvärd resa med billig öl, trevliga människor, mycket shopping, kultur och typ den bästa frukosten jag någonsin har och kommer äta (Ett ställe som heter Datcha, ett MÅSTE om man är i Berllin tycker jag). 
 
 

Kommentarer:

1 Robex Lundgren:

fin blogg

Kommentera här: