Återanvänd mera!

Idag har jag slipat stolar hela långa dagen. Detta har jag varvat med plugg, städning och smoothies. Har verkligen massor av energi trots att större delen av mitt matintag intages flytande, haha. 
 
Stolarna i fråga är helt vanliga pinnstolar av trä som jag och min pojkvän hittade på en loppis. Tanken var först att måla alla i varsin pastellfärg men efter en rundas funderande och en titt på vad färgpriserna skulle landa på har vi tänkt om. Tänkte avslöja vad det blir när vi är helt säkra! 
 
Det är bara fem dagar kvar tills vi flyttar in i vår helt nya lägenhet och jag kunde inte längta mer! Och när jag sitter där och slipar mina trästolar så händerna värker kan jag inte låta bli att bli lite stolt över mig själv. Möbler är också något man kan och borde återvinna. Dessa trästolar har stått hemma hos någon annan, och med tanke på att de knarrar en hel del måste de vara välanvända. Nu är det min tur att ta över dem. Självklart med en gnutta färg för att fräscha upp sätta egen touch. I enlighet med mitt kära nyårslöfte om ett grönare år måste jag ju självklart i första hand titta efter begagnade möbler, något som faktiskt också brukar sätta lite extra själ i hemmet! 
 
 
 

Kommentera här: