Alla fucking hjärtans dag.

Alla hjärtans dag. Underbart och härligt, alla ska älska varandra och par visar stolt upp sin respektive partner...
 
Men mitt i all kärlek så känner jag plötsligt en aning ilska och besvikelse. Trots att det är alla hjärtans dag har vi aldrig tidigare skådat så mycket hat i vårat samhälle. Jag sitter och lyssnar på när en i min närhet tycker att alla som inte är födda i sverige kan hålla sig härifrån och jag tittar på QX-galan på tvn. Tanken slår mig, varför behövs ens denna gala? Alla är fan så lika värda och alla förtjänar respekt och kärlek. Aldrig tidigare har jag skådat eett så grupperat samhälle, hoomosexuella mot de heterosexuella etnisiteter mot varandra och män mot kvinnor. Vad fan händer med alla hjärtans dag, vart är denna kärlek alla pratar om? 
 

Kommentera här: