Slottshelg

Okej, jag har haft en underbar helg. Det enda jag kunde önskat mig utöver det jag fick är finare väder. Men det verkade ju komma idag istället, så man får väl nöja sig. Här har ni typ en romanlång text om vår tid på slottet, enjoy the reading.
 
Vi steg ut ur bilen på slottets marker och mötter av grislukt. Tror jag, eller ko. Landet iallafall. Bonde-doft. Och trots att det för många kan vara en beskriving på något äckligt så är det inte så alls för mig, det är fan doften av avslappning! 
Vi checkar in på rummet som var hur fint som helst med världens fluffigaste täcke och gör oss redo för kvällen, väl inne i slottets foajé inser vi snabbt att vi är cirka hälften så gamla som medelåldern av besökarna, och nog känner vi oss lite pinsamma när vi sitter där i en soffa och surplar i oss glögg. Som att vi inte tillhör, som att alla fin-människor ser rakt igenom oss och vet att vi aldrig skulle kunnat betala för sådanhäär lyx själva. Som tur är släpper känslan ganska snabbt, lite bubbel och slottshistoria löser det mesta och snart är alla i full gång och skämtar och skrattar. 
 
Middagen var underbar. Förrättsbuffé med hjortytterfilé, mini-lammhamburgare, hembakat bröd. skagenröra, laxbitar osvosv. Nomnomnom. Vinbuffén var nästa pinsamma ögonblick. Där stod alla de lärda och pratade om diverse druvor. Jag och Steff kom fram och ville ha vad som helst. Skämt om att det är farligt att lära sig för mycket om de fina vinerna fick rädda situationen... Anka till varmrätt och sedan efterrättsbuffé med diverse chockladpraliner. Magen stod nog rakt ut när vi tillslut hade tagit oss igenom hela middagen. 
 
Natten under det fluffiga täcket spenderades ostört trots att det fanns ett slottspöke i krokarna, och dagen efter vart de asnajs frukost och julmarknad. Såatteh. Så vart de med den saken. Lätt att rekomenderas för den som vill känna hur riktig lyx känns. 
 
 
 

Kommentera här: