HJÄLP?

Jag skrev för ett tag sen om hur mycket jag gillade att springa. Nu har jag fått ta konsekvensen för det med. Troligen har jag en överansträgning i framsidan av höger lår. Åtminstone tror jag det. Jag trodde det skulle gå över med lite vila, men när jag försökte springa i lördags tog de stopp redan efter 3,5 km. Innan dess hade jag vilat i två dagar eftersom att jag redan då börjat få känningar. Nu har jag inte rört mig på 4 dagar och jag håller på att bli galen. 
Finns det någon där ute som kan hjälpa mig? 
Känslan är lite strålande och sträckande och de känns främst i musklerna runt knäet, men strålar sedan upp genom den långa musklen på innersidan av framsidan av låret. Har även upptäckt att om jag kommer åt en punkt på baksidan av låret strålar de till i hela framsidan. 
Internet är som vanligt inte speciellt hjälpsamt, vissa säger vila, vissa säger håll igång med lite antiinflammatoriska och andra säger att stödbandage och promenader är medicinen. 
Så kompisar... Nu är ni välkomna med egna idéer. 

Kommentera här: