Ett sista klagorop

*VARNING* ett klagoinlägg till... 
Okej. Jag är inte den som ofta har stressat upp mig inför skolan. På gymnasiet har jag varit rätt duktig, åtminstonde har jag haft koll på vad som ska göras och hur man skulle gå tillväga. Ibland valde jag att skjuta upp det hela, och därmed med sämre resultat, men jag visste iallafall vad det stod i målen, varför jag skulle genomföra uppgiften och vad läraren förväntade sig motta vid inlämningen. Just nu har jag noll koll. Och för mig känns det oehört frustrerande. Från att ha haft det hyfsat enkelt för mig i mina 13 år av skola kommer jag nu som en medelmåtta som håller tummarna vid varje uppgift. Oftast är jag inte ens säker på att jag har gjort rätt under största delen av arbetet. Jag känner mig ganska trög helt enkelt. Och kanske är jag inte helt stressad än, men stressen är på god väg att bryta sig in i även mig, så som jag ser att den har gjort i många av mina klasskompisar. 
Kan någon där ute med erfarenhet av detta ostrukturerade skolväsen klappa mig lite på huvudet och säga "det är såhär det ska vara från början, det blir bättre med tiden"? För jag hoppas verkligen det blir bättre... 

Kommentera här: