Nytt projekt!

Ett nytt intresse börjar så smått gro i mig, något jag hade tänkt bygga ett helt nyårslöfte kring inför den kommande framtiden. 
 
Jag vill verkligen börja leva mer miljövänligt. Små steg så som minst två vegetariska dagar i veckan, läsa på mer om hud- och hårvårdsprodukter och mer svenskproducerad mat får bli början. Jag önskar jag kunde satsa på kläder med, men för att vara helt ärlig räcker inte min budget till för kläder som inte har producerats under mer eller mindre hemska förhållanden. Jag är medveten om det, men får nöja mig med de små sakerna sålänge.
 
Till att börja med tänkte jag hitta enbart naturvänliga alternativ till badrumsskåpet. Jag har extremt torr hud över vinterhalvåret och är därför i stort behov av hudvårdsprodukter. Mitt mål är helt enkelt att köpa produkter som dels är bäst för mig, inte testat på djur, och av märken som gör de mesta de kan för att minska miljöpåverkan. 
 
Välkommen att följa med i mitt lilla projekt, och tipsa gärna om egna sidor eller produkter osv jag kan titta på! :) 
 
 
 
 

Kommentera här: