Vår vår är här.

Min favorit-årstid är våren.
Allt är så oväntat. Att solen helt plötsligt är framme, att man kan vistas ute utan jacka och känslan av sol mot bar hud. Helt plötsligt finns en rad nya helgaktiviteter på kartan. Fika vid havet, picknick i parken, fotboll på skolgården, grillning vid stranden, morgonkaffe på balkongen. 
Och allt känns så nytt. Det var så himla längesen, och man känner sig så fri. Hela världen står inför fötterna och det är sol långt in på eftermiddagen. 
Tanken slår mig om och om igen, för en månad sedan var jag tvungen att ha halsduk och vantar på mig. Dessutom var det mörkt klockan sex. 
Längtan efter sommaren får hjärtat att slå extra slakg i bröstet. I hemlighet planerar man redan de där speciella små utflykterna. Camping i skogen, festivaler, tivoli,  lata stand dagar. 
Och solen lovar att planerna kommer gå i uppfyllelse. Vinterns kalla vind är som längst bort just nu. Jag lovar mig själv att njuta. Våren är underbar.
(cabbe-åk i farmors bil med älsklingen och min lilla släkt som troll.)
 

Kommentera här: