Wildlife

Det blir allt mindre bloggande, jag antar att jag inte prioriterar det lika mycket nu när ni alla vet att jag har det bra och livet rullar på. Men ska ändå försöka vara lite mer effektiv så ni ser vad jag håller på med, och jag själv dessutom har dessa inlägg att hjälpa mig minnas och komma ihåg min tid här! Det blir u så lätt att allt flyter ihop i en enda röra. 
 
Helgen spenderades på Sydney Wildlife center, sista attraktionen i vår biljett som vi har åkt runt hela staden med. Även här hade de ett toppen sätt att se på naturen. Även om de inte släppte ut djuren härifrån på samma sätt, många gånger eftersom att deras naturliga miljö knappt finns kvar, så arbetade de tätt ihop med andra organisationer som försöka återupprätta dessa miljöer och jobba för att det rika djurlivet ska finnas kvar. Visste ni att 80% av Australliens djurarter inte finns någon annan stans i hela världen? Inte konstigt att man försöer bevara det! 
 

Kommentera här: