Några dagar har passerat

Min födelsedag blev toppen! Strandhäng sedan picknick i en park följt av utomhusbio och tårta med champange. Lugnt och sansat, men helt lagom. Av någon konstig anledning började storma mot slutet utav filmen och temperaturen sjönk med drygt 10 grader på en kvart. Vädret här i Sydney visar ännu en gång upp sina galenskaper. 
 
 
Söndagen blev en lugn dag för att ladda om batterierna. Vi gick runt och såg oss omkring runt kings cross som faktiskt har riktigt fina bostadsområden, sedan gick vi in på en pub och tittade på standup. Amatörer som försöker slå igenom i humorvärlden. Vissa var möjligtvis bättre än andra men en hel del skratt blev det iallafall. 
 
 
På måndagen var pappa bjuden till skolan för att träffa alla mina kollegor. Inte visste jag att halva skolans anställda skulle vara med där! Vi bjöd på glögg och pepparkakor och pratade om semesterplaner nu när alla blir långlediga. Efter detta åkte vi in till stan för att åka med en guidead busstur för att visa oss några delar av Sydney som man kanske vanligtvis inte prioriterar att se. Super fint och häftigt! Sedan gick vi in i Australiens första katedral och tittade lite, och efter det all you can eat pasta på en italiensk resturang följt av fyverkerier nere i Darling Harbour. Riktig mysdag! 
 
 
Igår var det julavslutning med jobbet. Vi spelade barfota boul, vilket var första gången för de allra flesta. Hemligheten är inte att kasta iväg kloten som ett bowlingklot iallafall, det märkte jag efter att ha kastat för långt för ungefär 10e gången. Fri bar och sedan en trerättersmiddag gjorde alla på bra humör och när middagen var färdig åkte några av oss till en kollega och fortsatte partyt i hennes pool. Hur trevligt som helst och en perfekt avslutning då detta var sista gången jag såg vissa av dem. Älskar hur trevliga allla är här och hur väl omhändertagen jag blivit! 
 
 

Kommentera här: