Minnen för livet

De senaste dagarna har varit helt galna. Ni vet när man känner på sig att en upplevelse kommer vara ett minne för resten av livet att se tillbaka på? Så pass galet har det varit. I typ 64 timmar. Och det bara fortsätter. 
 
Mitt födelsedagsfirande började med Coldplay i Onsdags. På torsdagen bakade jag lussebullar för att bjuda på jobbet då det är sista veckan för eleverna innan sommarlovet. Detta innebär att jag helt enkelt aldrig kommer få se de tonåringar som jag jobbat så hårt med och runtomkring de senaste månaderna. Nu precis när jag börjar känna mig bekväm i arbetet och verkligen har skapat en relation till var och en av dem är det dags att säga farväl för livet. Så jag spenderade kvällen på resi med att gå på akvarium och besöka Sydney eye tower i regnet.
 
Morgonen nästa dag blev jag inbjuden till pannkaksfrukost med allihopa, sedan gjorde vi i ordning allt för avslutningen. Vi städade och lagade mat och pratade och planerade. Klockan elva kom allas familjer, ovanligt många för att vara en avslutning. Mitt under alla tal och bildspel kallade de upp mig. En av de killar som uttryckt mest missnöje med att jag skulle lämna kom fram med en jätte stor bukett blommor, två kort de gjort själva och skrivit på och en liten nyckelring med mitt namn graverat och dunlea centers logga på baksidan. Även några av föräldrarna hade med sig presenter till personalen i allmänt som julklapp och tack, så där fick jag också lite choklad, ett skrivblock med penna och ännu mer godis. Det var så himla nära att jag grät inför alllihopa. Så fina de var! Sedan sa vi hejdå, och så var det med den saken. Nu har eleverna gått på lov och detta kapitlet av mitt liv är slut. 
 
Fredag kväll spenderades inne i stan genom att gå runt i de olika enorma galleriorna och titta på julrusning och julpynt. Kanske är det ändå möjligt att få lite julkänsla mitt i sommaren. Eller så var det bara för att regnet öste ner hela dagen som det kändes mer som hemma. Efter en tids promenad gick vi förbi teatern där broadway versionen av Aladdin spelas just nu. Jag kände mig spontan och föreslog att vi skulle gå dit och se om det fanns biljetter kvar till kvällens show eftersom att vädret ändå var lite dåligt. Sagt och gjort. Vi fick tag i tre "rush tickets" som bara säljs superbilligt två timmar innan föreställning om det finns platser över. Det fanns det och vi fick biljetterna för under halvapriset av vad de egentligen kostade. Själva föreställningen var dessutom helt underbar. Bra skådespelare med bra röster och roliga repliker. Alla de gamla kända låtarna från disneyfilmen och framförallt en helt magisk scen. Kulisserna var helt galet påkostade och allt bara flöt på mellan scenerna. Allt ifrån det stora palatset till guldgrottan där Aladdin hittar lampan. Den flygande mattan såg verkligen svävande ut och det fanns smällare för extra effekter och en del konfetti i ett av de största numerna. Sjukt nöjda avslutade vi sedan med lite öl på pubar och sedan tåget hem. 
 
Idag är det min faktiska födelsedag och vi får se vad den bjuder på. Det ska vara 32 grader varmt och strålande sol. Kanske kan man spendera sin födelsedag med att bada och sola lite. Det är ju inte ofta man får tillfälle till det hemmavid. 
 
Vi hörs!
 

Kommentera här: