Livet rullar på

Det har varit en toppe vecka på jobbet och en toppenhelg här hemma. 
 
Veckan på jobbet gick som följande: Måndag en dagstripp med lunch på Ikea. Tisdag ressi jobb där jag lärde två killar sticka och hjälpte en tredje att sätta ihop Ikemöblerna vi köpt. Onsdag lärde jag allihopa att göra svenska köttbullar med potatis och gräddsås. Torsdag var vi på stranden och satt i solen medan killarna bodyboarda. Fredag var vi allihopa på enn jättefin kritvit folktom strand och bodyboarda innan vi sedan slutade tidigare, redan vid lunch. 
 
Direkt efter att jag kommit hem från jobbet åkte jag och Melissa in till stan och gick runt ett slag i den 25 gradiga värmen. En av stans finaste stadsdelar heter the rocks, där shoppade vi i söta små butiker och tig en lyxfika på ett franskt konditori. Vi gick sedan längst vattnet bort mot Darling Harbour där vi tog en drink och sedan unnade oss en trerätters middag. Sjukt mysig dag. Lördagen var mestadels en mys och hemma dag, städade och lite sådant. Sedan bestämde vi oss för att testa sminka varandra och avnjöt lite vin till nöje. In mot kvällen åkte vi in till stan igen för att dansa loss på en av stans sunkigare nattklubbar. Perfekt mängd folk (inte så många) och perfekt mängd ljus (nästan inget alls) för att bara kunna dansa helt utan att bry sig vem som är omkring. Ikväll anländer min pappa. Runt sju ska jag hämta upp honom på flygplatsen och jag är sååå taggad. 
 
Så vi hörs snart igen vänner. Det finns så mycket att se fram emot de kommande dagarna, det lovar jag! Iallafall för min del, hehe. 
 
 

Kommentera här: