Blue Mountains

Juste, jag har glömt att skriva om när jag och pappa var i Blue Mountains. Jag har ju redan varit där en gång, men denna gången bestämde vi oss för att gå åt andra hållet. Istället för att gå uppe till höger gick jag och pappa ner till vänster. Damen bakom receptionen i turistinformationen hade sagt att den planerade rutten skulle ta ungefär tre timmar. Vi köpte en karta och gav oss iväg. Vi började promenaden med 800 trappsteg rakt ner i dalen. Sedan började vi gå i skogen. Bergen skymtade bakom träden och det var väldigt fina stigar. Efter mer än en timme kom vi fram till en rad olika vattenfall. Vi gick trappa ner och sedan trappa upp igen längst med stigen som var planerad efter de bästa utsikterna. Det var 26 grader varmt och det var enbart tur att vi hade med oss så pass mycket vatten som vi hade. Efter nästan tre timmar var vi uppe ur dalen igen. Bara det att vi hade lika lång väg tillbaka till platsen där vi började vår gång. Kvinnan hade lurat oss. Kanske har hon suttit för länge där inne i sin reception och inte provat gå i de tusentals trappstegen själv. När det hade gått 4,5 timmar var vi äntligen framme vid startpunkten igen. Kvällssolen lyste på de tre systrarna och även om jag blivit trött och lite arg under den senare delen av vandrandet så kändes det ändå värt det.
 

Kommentera här: