Yoga!

Man skulle ju kunna påstå att det har varit något utav en bloggtopp sedan igår. Vem skulle kunna tro att mitt misslyckade arbetspass skulle locka till sig över 3000 läsare och att folk fortsätter titta in, kommentera, läsa och sprida? En sak står ju säker, mina vanliga besökarantal står i extremt blygsamma proportioner till det här. Det är kul, jag njuter av mina små timmar i rampljuset. 
 
Idag är det som vanligt plugg som står på agendan, tenta imorgon. Men istället för att klaga skulle jag vilja slå ett slag för vad jag gör för att pausa mitt i all tentaångest. Tro det eller ej, och tyck att jag är hur klyschig som helst, men yoga har verkligen fångat mitt hjärta. När jag inte själv hittar motivationen att rulla ut mattan och köra ett pass har jag min underbart stöttande pojkvän som nästintill tvingar mig genom att tända ljus, göra en kopp te och sätta på en av videosarna. Och inte en enda gång har jag ångrat att jag gav mig själv den tiden för att tänka på annat. 
 
Det finns en tjej som står i grunden för allt det här, för henne är jag helt okänd men för mig finns hon med i mitt vardagsrum och hjälper mig tänka på annat var och varannan dag. Adriene heter hon och kör yoga på sitt eget sätt där det är helt ok att inte stå helt som man ska, eller röra sig helt perfekt. Mottot: find what feels good. 
 
Till många av hennes videos behöver man knappt en matta till att börja med, så om du vill prova lite hemma i din ensamhet innan du investerar i en riktig yogamatta så är det bara att köra! 
 
 
 

Kommentera här: