IDOL!

Asså shit, igår var den bästa kvällen på så länge jag kan minnas!
Började med att jag blev kidnappad i en taxi tillsammans med min pappa och hans tjej, de vägrade berätta var vi skulle. När vi hade åkt en bit hamna vi i en enorm bilkö, jag fattade inte alls varför det var så många bilar, sedan plötsligt så kände jag igen mig, vi var nära Malmö arena. Jag frågade lite om idol och så, men pappa verkade så ointresserad så mina förhoppningar dog. Sen fick jag ett sms av Alma där det stod att hon var på idol, och bara några minuter efter det kör vi upp bredvid arenan och går in, jag skulle se idol live! Asså gud, jag kunde inte sluta le. Jag ringde till Alma och typ skrek; 'jag är också här!' Hon förklara vart hon hade fått plats och sånt, så vi bestämde att vi skulle träffas i pausen. När vi går in och ska hitta våra platser upptäcker vi att vi har fått platser bara några meter ifrån varandra. Så småning om så flytta hon närmare och vi satt bara några meter från 'greenroom', där idolerna sitter efter att de har sjungit.
Kvällen var helt magisk, stämningen var otrolig. Helt obeskrivligt, vi skrek till varandra på läktaren i pauserna; 'Andra sidan är ni klara' de svarade 'jajamensan fatas bara!', vi gjorde vågen hela arenan runt flera gånger. Vi var över 12.000 pers!

Erik är dessutom mycket bättre live än vad han låter på tvn, och är det bara jag som har tröttnat på Tove? Jag tyckte ingen skulle åka, men Mariette är redan en artist, hon kommer klara sig på sina egna ben. Ni som känner mig vet vilken idol-nörd jag är, denna kvällen var obeskrivlig.



Man ser kanske inte så bra, men vi var faktiskt med i tv ganska många gånger. Här ser ni mig och Alma. *vinka,vinka*



Här ser man verkligen hur nära vi satt, det är helt sjukt. Fler och bättre bilder kommer snart, håll ut. :)

Kommentarer:

1 Carrokusinvitamin<3:

jävlar vad roligt!

2 tobbe:

jag hade villjat se Tove och Erik i final men igentligen Reza och Erik Hon åkte ut för tidigt

Kommentera här: