Uppdatering!

Ju snabbare dagarna seglar förbi ju mindre känner jag att jag hinner med att fundera och lägga upp blogginlägg. Det händer självklart saker hela tiden, men vad är intressant nog för att sända hela vägen ut i cyber rymden? 
 
I veckan har jag passat på att träffa en vän jag inte träffat på massor utav år. Det är så galet hur man helt plötsligt, på andra sidan jordklotet känner ett behov av att träffa vem som helst som påminner lite om hemma. Min vän, som bott utomlands i tre år njöt av att få prata lite svenska, och jag njöt av att prata gamla minnen och försöka ta igen så mycket som möjligt som hänt under dessa år. Möjligtvis stannade jag ute för länge med tanke på att jag skullle jobba nästkommande dag, men vad tusan, man lever bara en gång och så vidare. 
 
Jag blir allt mer säker på att det är något liknande jag gör här som jag vill jobba med i framtiden också. Mycket av min tid går ut på att delta i olika möten. Jag får ett slags fågelperspektiv på hela organisationen där jag träffar familjer som är intresserade av skolan, är med i möten med ungdomarna där man sedan kartlägger vad de behöver jobba på, deltar i personalmöten, utvecklingssamtal, individuella samtal med kuratorn och så mycket mer. Vissa av ungdomarna klarar inte av att sköta sig, varpå man skickar hem dem i något dygn, för att sedan har ett nytt möte med vad vi behöver jobba på för att förhindra att detta ska hända igen. Snart ska jag även få delta på ett utslussningsmöte med en elev som tyckte att programmet trots allt inte var för honom. Det spelar ingen roll vad familjen eller vi i personalen tycker, programmet är frivilligt och det är den unga personen själv som bestämmer när hen inte vill vara med mer. 
 
Här får ni lite bilder från en av utflykterna vi gjort med jobbet i veckan! 
 
 

Kommentera här: