Vardag!

Så mycket basketboll som vi spelar här lär jag hinna uppnå proffsstatus innan jag kommer tillbaka till Sverige. Idag har jag dessutom dragit på mig en äkta spelarskada, och en klassisk sådan. Ett stukat ringfinger, nästan dubbelt så stort som mitt andra på grund av svullnaden. Antar att bollen kom rakt på fingrarna i en dålig vinkel, jag var lite uppe i själva matchen så jag fattade inte riktigt vad som hände, men det fick jag märka kort där efter när hela fingret dunkade av smärta. Har fortfarande en aning problem att räta ut det helt utan att det ska göra jätte ont. 
 
Efter detta var det bestämt att vi skulle ut och cykla i skogen. De är helt galna med att cykla i skogen här! Stigar som jag knappt skulle promenerat på med branta backar vid sidan om susar de fram över med lösa stenar och stora stenblock. Jag måste erkänna att jag gick mestadels av vägen... Men kände att det var viktigt att följa med och visa att jag också vill och (nästan) kan. Detta leder ofta till att killarna själva också försöker lite extra, vilket är superkul! 
 
Detta är helt enkelt en del av mitt jobb, speciellt nu i början när jag lär känna dem och dessutom deras skoltermin lider mot sitt slut och de flesta skoluppgifterna är inlämnade. Så win win för alla, där jag får hitta på roliga aktiviteter under min första tid i Australien och samtidigt får jag lär känna mina "brukare"!
 
 

Kommentera här: