Välkommen hem till oss

Gissa vem som äääntligen fick sova igenom en hel natt? Jo jaaag! Wiiho! Var jag mycket piggare för det? Svar nej. Tyvärr. Men det var skönt att slippa ligga och vara frustrerad över sig själv. Dessutom köpte jag igår lite hostmedicin så jag slapp hosta mina lungor halva vägen upp genom halsen. Jag har nämligen lyckats bli förkyld och detta redan på flygresan hit, misstänker jag.
 
Idag tänkte jag presentera lite om hur vi bor. Jag och Melissa har nämligen fått en lägenhet som endast vi delar, och detta helt gratis! Det kändes som jag vunnit på ett lotteri när jag fick reda på att jag hade fått gratis boende i hela fyra månader! Samhälle vi bor i ligger dock en timme utanför Sydney, och tunnelbanan slutar gå ganska tidigt, så om vi vill hitta på aktiviteter sent in på kvällarna under helgerna finns risken att vi får ta in på hostel. Nåja, jag och Melissa delar en lägenhet med hela 4 sovrum, ett vardagsrum och ett kök. Jag fick lyxrummet med egen toalettingång, men Melissa har även hon en egen dusch och badrum eftersom hon slipper dela med någon annan, detta råkar dock tyvärr ligga tvärs över hela lägenheten. Standarden skulle kunna beskrivas som enkel och aningen källar-lik med höga fönster man knappt ser ut genom trots att vi inte bor under marknivå, stenväggar och en ständigt påtaglig kyla. Jag är lyckligt lottad med inredning i form av en garderob, en ikealampa och en faktiskt ganska skönt och fluffig säng i mitt sovrum. Köket är som tur är ganska välutrustat och även om maten är dyr här har jag och Melissa lyckats fylla kyl och frys ganska väl med goda ingredienser. Två doftljus har införskaffats för att sätta en äkta hemma-känsla. 
 
 

Kommentera här: