Resan till Sydney!

Halllåj! 
Först och främst vill jag säga att jag är framme osv, men trots detta vill jag bara skicka en liten uppdatering som jag skrev och ville posta på Bejing flygplats. Oturligt nog fanns det inget fungerande wifi på denna flygplats utav Kinas huvudstad, trots att allihopa visste påstod att det var så. 
 
Så här har ni min upplevelse av min superlånga resa till Australien, med bland annat en 14 timmars lång väntan på transfer på just Bejing flygplats: 
Jag har i skrivande stund suttit av 10 av mina 14 timmars långa väntetid i transfer på Pekings flygplats... hela tiden är det en liten röst i mitt huvud som viskar "vem fan beställde denna jävla resa och vad tänkte hon med denna väntetid?" Den som beställde resan var självklart jag. Något som kanske känns lite dumsnålt nu i efterhand med tanke på att Pekings flygplats verkligen inte är som stor som man kunnat tro, med ungefär inget att göra, dessutom verkar man aldrig prioritera internet speciellt. Två fik, en resturang och några taxfree affärer är vad som finns. Dessutom känner jag mig som en tjuv när jag går in i de finare butiker med märkesväskor och dyra klockor då en expedit strax håller sig inom en meter ifrån mig för att hålla mig under uppsikt. En gissning är väl att mitt rufsiga hår, smutsiga tröja och mjukisbyxorna med ett nyupptäckt hål inte direkt skriker "spender!". 
 
 
Något jag är lite stolt över är utmaningen jag gav till mig själv som jag tillslut antog, nämligen att göra yoga i ett litet rum just avsett för detta, mitt på flygplatsen, med väggar gjorda utav glas. Först tänkte jag "aldrig i livet" då min pojkvän inte ens får skåda när jag gör min hemmayoga. Men efter ett antal timmar av tristess fick jag ändå för  mig att prova. Vem kommer jag någonsin träffa igen utav dessa människor? Varsegod, låt dem beskåda mig i uppåtvända hunden. Det fick de också, och gissa om det kändes skönt mellan flygplansresorna på 8 respektive 10 timmar! 
 
 
Efter någon timmes kaos med flygplanet som skulle avgått från samma gate innan oss försenat kom jag dock tillslut på planet till Sydney, landade i säkerhet på flygplatsen och blev upphämtad utav en anställd från Dunlea! 
 
Fortsättning följer.. 

Kommentera här: