Blue Mountains

Som utlovat var det verkligen en rolig dag igår! Vi åkte nämligen till The Blue Mountains för lite vandring och fotografering. Med ett par ordentliga skor, jeans och varsin kofta samt en packad ryggsäck med lunch (dock inga bestick, de glömde vi hemma) så far vi iväg. När vi kom fram insåg vi tyvärr att det var ca 15 grader kallt och blåsstyrka på ungefär storm. Trots detta gav vi oss iväg från tågstationen mot bergen, i snabb takt för att försöka hålla oss varma.
 
När vi väl kom fram var det verkligen en helt galen utsikt som slog en. Tänk att man kan känna sig så himla liten helt plötsligt! När man tittar ner för alla stup och ser träden som för ögat knappt är en centimeter höga, men säkert egentligen är tiotals meter, då känner man sig verkligen pytteliten. En hemlighet jag inte visste själv är att jag dessutom dragit på mig en liten höjdskräck. Det valde min mage och skakande ben att berätta för mig när jag gick över en bro mellan bergen med ett hundratals meter långt stup under mig, tyvärr. Men jag tvingade mig över ändå och lyckades tillslut njuta lite av utsikten trots allt. 
 
Så trots vinden som piskade så träden knakade och lite för lite kläder på så lyckades vi få en jätte fin och minnesvärd dag. Staden Katoomba, dit vi tog tåget var förresten jätte cool, den med. Med en egen streetart gata, hippieaffärer och hur många fik som helst skulle jag lätt kunnat stanna ännu lite längre. Om det inte vore så kallt, såklart... Här kommer lite bilder!
 
 
 

Kommentarer:

1 Kattis:

Riktigt läcker utsikt!☺

Kommentera här: