Första strand-dagen!

Medan ni stackare har runt 8 grader och grått hemma, bjöd Sydney på 30 grader och sol idag. Första dagen vi verkligen fått känna på hur vädret faktiskt kan vara här då de senaste veckorna nämligen har varit fruktansvärt blåsiga och kalla. Men medan vintern är påväg till er är sommaren påväg till oss. Jag är så himla nöjd! 
 
Efter ett kort arbetspass spenderades därför hela eftermiddagen på Cronulla beach, den strand som ligger allra närmast oss. Denna strand tillhör en liten stad med supermysiga affärer och fik, och att åka dit kändes nästan som att åka på semester. Helt galet att det är här vi ska få spendera "hösten"! 
 
Kvällen skall spenderas i soffan. Till kvällsmat åt jag min allra första pizza med ostfyllda kanter. Aldrig förr har jag haft möjligheten att prova detta, men Australien är sannerligen möjligheternas land! Resultatet blev att jag blev ännnu mer mätt än jag brukar och jag eventuellt fick i mig dubbelt så många kalorier än genom en vanlig pizza. Såatteeeh.... Det här med att vara nyttig är som sagt mestadels. Inget annat. Till lunch drack vi smoothie och åt fullkornsmacka iallafall...
 
Puss och kram!
 
 

Kommentarer:

1 Lena:

Så härliga bilder! 30 grader hade inte varit fel! :D

Kommentera här: