Smått livsångest

Det finns en inneboende längtan i mig. Jag vill ut, iväg, bort. Inte för att fly, utan för att leva. Meningen med livet är att upptäcka vad livet har att erbjuda. För att upptäcka det måste du ha sett världen. Du måste ha perspektiv på saker, träffat människor och satt dig in i deras situation, lyssnat på deras. berättelser. Jag tror innerligt på att det gör oss till lyckligare människor. 
Det inrutade livet med studier, ett fast arbete och så småningom en pension gör mig livrädd att jag inte kommer hinna med alltihop. Hur ska man hinna leva och bygga en stabil vardag samtidigt? Helt plötsligt känns livet på tok för kort. Helt plötsligt känner jag mig gammal. Det finns val som redan är gjorda, som har påverkat min nutid och aldrig kan göras om. 
Jag vill göra allt. Se allt. Uppleva allt. 
Shit pomfritt, de gäller fan att börja planera redan nu. 

Kommentera här: