Musik...

En sak jag saknar med youtube är den fantastiska möjligheten till att hitta ny musik. Man va inne på sina favoritlåtar och BAAAM så kom det upp förslag som också visade si vara helt underbara. Den där låten kunde göra så att hela min dag skimrade i ett speciellt ljus. 
Med spotify är det så mycket svårare. Man måste veta vad man ska söka på för att hitta de där godbitarna. Om man har tur kan det komma upp lika bra artister som ett förslag när man klickar sig in på sitt favoritband, men oftast så är det bara gernret som gjorde de lika. 
Idag upptäckte jag dock att det finns en lista med allt som mina kompisar lyssnar på som strömmar förbi dag efter dag. Så nu har jag börjat klicka där. Klick,klick. Hoppas på att hitta en sån där underbar låt... 
 

Kommentarer:

1 älmä:

tips! klicka på Start Radio på antingen en artist eller en spellista som du har så streamas låtar som liknar artisten/låtarna på listan.
Man kan också använda Tunigo, en app där man kan hitta hur många olika spellistor som helst. Dom är uppdelade efter humör/genre/osv. Miket bra!

2 linda:

Nämen! Är du tillbaks till bloggvärlden igen? Sista jag var inne (länge sedan) så hade du fått bloggtorka! Välkommen tillbaka:)

3 Julia:

musik gör ju så jävla mycket, hjälper en att bli glad osv :)

Kommentera här: