En såndär tjockisdag

Såhär känner jag mig Idag.
 
 
 
 
Tjock, stor, klumpig, konstig. 
Det är en såndär dag man helst skulle suttit hemma och gömt sig under en filt. Endast i sällskap av några tända ljus och mina trogna följeslagare Ben och Jerry. 
Det går i perioder det där. Det där med självförtroendet menar jag. Ofta tycker jag att jag är helt okej som jag är. Jag är precis normalstor runt midjan, har normalstora lår och en normalstor rumpa. Allt ser liksom ut som det är meningen och jag är nöjd för att jag slapp födas med någon typ av missbildning. (jo, jag tänker faktiskt på att jag innerst inne verkligen är glad för sånna småsaker ibland.)
Men så kommer dom där dagarna. Man har ätit enormt mycket de senaste dagarna, man känner sig svullen och man har sett en bild på facebook där man ser ut som att man väger mer än vad man till och med såg i spegeln i morse. Dom dagarna är dåliga. 
Då brukar jag gå in på bodypalace ( <- KLICKA ) och kolla på andra människor och läsa deras berättelser och självbilder. Sen försöker jag hitta tillbaka till den där nöjda känslan igen. 

Kommentera här: