So far away

Har gjort mitt gymnasieval nu. Det ser ut ungefär såhär:

1. Samhälle sos, Skolstaden, Helsingborg

2. Samhälle beteendevetenskap, Jensen, Malmö

3. Estet Musik, Skolstaden, Helsingborg

4. Samhälle musik, Helenehols gymnasium, Malmö

5. Estet bild och formgivning, Skolstaden, Helsingborg


Egentligen är jag nog mest intresserad av att gå på Jensen i Malmö eftersom jag är så otroligt intresserad av beteendevetenskap, men med tanke på att jag isånnafall måste flytta och inprincip starta ett helt nytt liv så blir det lite mer komplicerat än så.
Jag och en kompis satt och pratade en gång, och insåg vad en av mina största drömmar plötsligt var. Det är så konstigt att det man vill mest är det som är minst logiskt.
Om jag skulle fått bestämma så skulle jag gjort så båda mina hemstäder låg närmare varandra, haha låter ganska wierd. Men om man skulle flyttat på landskrona och alla de där småbyarna och placerat älskade Malmö där istället så skulle saker genast bli så mycket enklare. Jag skulle kunna träffa mina föräldrar när jag ville utan att behöva pendla i över en timme, och dessutom kunna träffa alla kompisar mycket oftare. Nu är allt så långt borta. Det suger.

Kommentera här: